Groepstrainingen

Kracht- en stabiliteitstrainingen voor verschillende disciplines

Kracht- en stabiliteitstraining

Prestaties verbeteren is veel meer dan alleen veel kilometers maken en aan het uithoudingsvermogen werken. Het werkelijke rendement zit hem in de combinatie van sportspecifieke training met kracht- en stabiliteitsoefeningen. Met een stabielere en sterkere romp, krachtigere heupen en sterkere benen wordt je lijf belastbaarder en kan het veel gemakkelijker omgaan de impact van intensieve trainingen.

Het trainingsprogramma

In één uur train je in circuitvorm specifieke kracht- en stabiliteit voor verschillende sportdisciplines. De oefeningen zijn gericht op rompstabiliteit, controle van de nek- en schouderregio, lenigheid en functionele kracht van de gehele bewegingsketen.Het programma bestaat uit 3 onderdelen die samen een allround-training vormen voor de sporter:
  • Een warming-up met grondoefeningen gericht op lenigheid, romphouding en coördinatie
  • Een serie oefeningen gericht op (romp)stabiliteit, controle van nek- en schouderregio en heupkracht, met behulp van oefenballen, bosu, luchtdrukmachines, TRX
  • Een serie oefeningen gericht op het verbeteren van algemene kracht en specifieke kracht van de afzet, met behulp van dumbells, halterstangen en kettlebells

Groepstrainingen

Dordrecht:
maandagavond - 19.30 tot 20.30 uur
dinsdagavond - 19.30 tot 20.30 uur
woensdag - 17.00 tot 18.00 uur
donderdag - 18.30 tot 19.30 uur (jeugd)
zaterdagochtend - 9.00 tot 10.00 uur

Rotterdam:
woensdagavond - 18.30 tot 19.30 uur
19.30 tot 20.30 uur
Aanmelden
Bij Jera train je altijd onder deskundige begeleiding van een performance specialist die veel specifieke kennis heeft van juw sport. Deze let op je techniek en helpt je met een goede ademhaling, maar moedigt je ook aan om verder te gaan, of juist een stapje terug te doen. Deskundige begeleiding door iemand met expertise zorgt gegarandeerd voor prestatieverbetering. Bovendien zorgt het ervoor dat je geen blessures
oploopt doordat je kracht- en corestability-oefeningen verkeerd uitvoert.
Wat je bereikt
  • Een optimale houding tijdens het uitvoeren van jouw sport
  • Meer functionele kracht waardoor je intensiever kunt trainen
  • Meer controle over je lichaam, zo voorkom je overbelasting
  • Technisch goed blijven bewegen, ook bij vermoeidheid
  • Probleemloos uitbreiden van je trainingsfrequentie en intensiteit
  • Minder blessures dankzij correctie van links-rechtsverschillen