Groepstrainingen

Verantwoord trainen in kleine groepen onder deskundige begeleiding voor verschillende niveau's en disciplines
Prestaties verbeteren is veel meer dan alleen veel kilometers maken en aan het uithoudingsvermogen werken. Het werkelijke rendement zit hem in de combinatie van sportspecifieke training met kracht- en stabiliteitsoefeningen. Met een stabielere en sterkere romp, krachtigere heupen en sterkere benen wordt je lijf belastbaarder en kan het veel gemakkelijker omgaan de impact van intensieve trainingen.

Het trainingsprogramma

In één uur train je in circuitvorm specifieke kracht- en stabiliteit voor verschillende niveau's en disciplines. In de training worden de oefenningen aangepast aan jouw niveau. De oefeningen zijn gericht op rompstabiliteit, controle van de nek- en schouderregio, lenigheid en functionele kracht van de gehele bewegingsketen. Het programma bestaat uit 3 onderdelen die samen een allround-training vormen:

  • Een warming-up met grondoefeningen gericht op lenigheid, romphouding en coördinatie
  • Een serie oefeningen gericht op (romp)stabiliteit, controle van nek- en schouderregio en heupkracht, met behulp van oefenballen, bosu, luchtdrukmachines, TRX
  • Een serie oefeningen gericht op het verbeteren van algemene kracht en specifieke kracht van de afzet, met behulp van dumbells, halterstangen en kettlebells

Deskundige begeleiding

Bij Jera train je altijd onder deskundige begeleiding van een performance specialist die veel specifieke kennis heeft op het gebied van gezond bewegen. Deze let op je techniek, het aanleren van de juiste bewegingspatronen en helpt je met een goede ademhaling. En moedigt je ook aan om verder te gaan, of juist een stapje terug te doen. Deskundige begeleiding door iemand met expertise zorgt gegarandeerd voor prestatieverbetering. Bovendien zorgt het ervoor dat je geen blessures oploopt doordat je kracht- en corestability-oefeningen verkeerd uitvoert.
Wat je bereikt
  • Een optimale houding tijdens het uitvoeren van jouw sport
  • Meer functionele kracht waardoor je intensiever kunt trainen
  • Meer controle over je lichaam, zo voorkom je overbelasting
  • Technisch goed blijven bewegen, ook bij vermoeidheid
  • Probleemloos uitbreiden van je trainingsfrequentie en intensiteit
  • Minder blessures dankzij correctie van links-rechtsverschillen
  • Optimaal resultaat en fitter dan voorheen als aanvulling op je revalidatietraject

Groepstrainingen

Dordrecht:
maandagavond: 19.30 tot 20.30 uur
dinsdagavond: 19.30 tot 20.30 uur
woensdag: 17.00 tot 18.00 uur
zaterdagochtend: 9.00 tot 10.00 uur

Rotterdam:
maandagavond: 19.00 tot 20.00 uur
Aanmelden

Duo training

Liever een Performance Training samen met jouw sportmaatje onder deskundige begeleiding van een performance specialist van Jera?

Kies dan voor een DUO TRAINING.

Een uur lang, begeleid, samen aan de slag met kracht en stabiliteitstraining. Gepersonaliseerde oefenschema's met veel tijd en aandacht om op een goede en verantwoorde manier te trainen. Ideaal voor mensen die onervaren zijn op het gebied van fysieke training of die graag intensief begeleid willen worden.
AAnmelden